decembrie 3, 2024
Social Media marketing pentru e-commerce: sfaturi gratuite de la profesioniști

Ai terminat lucrul la magazinul tău online, ai urcat produsele, iar de acum ar trebui să înceapă vânzările și profiturile pentru tine. Sigur, vor veni și vânzările, însă pentru asta trebuie întâi ca oamenii să afle de magazinul tău online și de produsele tale. Cum ajungi gratuit în fața cât mai multor oameni? Prin Social Media, bineînțeles. Află din acest articol câteva tehnici de Social Media marketing oferite gratuit de la profesioniștii de la Ads Leaders! 

  1. Cum funcționează un site de e-commerce?

Comerțul online, denumit și e-commerce, permite ca firmele să își vândă produsele fizice sau virtuale (serviciile) prin intermediul internetului. Există companii fizice care au deschis un magazin online pentru a se extinde și există companii care vând doar online, fără a avea un punct fizic. 

Pentru a face acest lucru, ai nevoie întâi să faci un site de e-commerce, adică un magazin online. Cum faci asta? Fie ai cunoștințe temeinice de HTML și CSS și îți faci singur site-ul, fie apelezi la o firmă care face site-uri pentru a-ți livra magazinul gata făcut. 

Nu uita că un magazin online nu înseamnă doar o pagină de internet pe care pui câteva imagini cu produsele și apoi aștepți vânzările. De fapt, un magazin online trebuie să cuprindă:

  • filtre și atribute pentru ca oamenii să poată găsi ușor exact ce produse caută, 
  • un meniu ușor navigabil, cât mai prietenos, 
  • optimizare SEO,
  • optimizare pentru mobil și tabletă, 
  • modul de încasare a plăților cu cardul, 
  • modul de monitorizare a performanței site-ului, 
  • modul de integrare cu curieri și de generare a AWB-urilor, 
  • modul de facturare, 
  • modul de CRM,
  • integrări cu Google Analitycs, Facebook, Google Search Console etc.
  • diverse alte automatizări. 

Așadar, pentru a debuta cu piciorul drept în e-commerce, ai nevoie de un site profesional, nu de unul făcut “pe genunchi”. Ai nevoie de ajutor profesional la cel mai bun preț? Contactează echipa de la Ads Leaders!

  1. Sfaturi de Social Media Marketing pentru e-commerce

Ce poți face pentru a beneficia de trafic gratuit către site-ul tău, astfel încât să începi să ai vânzări? Iată sfaturile specialistului în Social Media Marketing din echipa Ads Leaders:

1. Creează o pagină dedicată brandului pe care vrei să îl construiești. Nu promova firma de pe contul personal de Facebook sau Instagram, nu te va ajuta și nici nu vei crea o impresie profesională.

2. Creează un blog pe site, postează constant articole interesante și dă-le share pe paginile de Social Media ale brandului. În acest fel, vei atrage multă lume interesată de acele informații și vei crea credibilitate în jurul brandului tău. Bineînțeles, acele articole de blog ar trebui să fie optimizate SEO. Ai nevoie de ajutor în crearea și administrarea unui blog SEO? Te ajută expertul SEO din echipa Ads Leaders!

3. Creează postări pe conturile tale în care să îți prezinți produsele împreună cu posibilitatea de a fi cumpărate direct din imagine. Totuși, ai grijă ca nu toate postările tale să fie de tip reclamă, pentru a nu plictisi audiența. Variază postările cât mai mult posibil.

4. Creează content vizual. Este ușor să arunci în Social Media o poză pe zi cu produsele tale, dar nu este suficient. Creează content suplimentar, folosind, de exemplu, aplicația Canva sau oricare alta. Fă grafice, infografice, tabele, imagini de animație, orice care să conțină ideea brandului tău și să devină share-uibil în timp ce creezi postări cât mai diversificate. Ia-ți audiența prin surprindere!

5. Postează și/sau distribuie pe pagina ta conținut video de pe alte site-uri sau pagini, dacă acesta este informativ și se aplică și brandului tău. Nu-ți face griji că promovezi alt brand pe pagina ta – de fapt, acest lucru se va întoarce în favoarea ta. Ai încredere în puterea internetului.

6. Atunci când primești review-uri pozitive de la clienți, fă postări dedicate pe Social Media. Lumea trebuie să vadă că alții au cumpărat de la tine și au fost mulțumiți.

7. Dacă un client îți trimite poze sau (Doamne-ajută!) video-uri în care folosește sau poartă produsele tale, folosește acest content pentru a face noi și noi postări. User-generated content este, poate, cel mai util tip de conținut pe care îl poți poșta pe paginile tale sociale.

8. Analizează zilele și orele în care audiența ta este cea mai activă și programează-ți postările în exact acele intervale.

9. Folosește-te inteligent și strategic de hashtaguri.

10. Colaborează cu influenceri de pe domeniul tău oferindu-le produse în schimb (dacă nu îți permiți încă să plătești), însă ai grijă să verifici engagementul și tipul de followeri pentru acei influenceri.

Făcând aceste lucruri, asiguri un start bun magazinului tău online prin atragerea de trafic gratuit pe site. Ai nevoie de ajutor pentru a implementa aceste strategii sau ai nevoie de specialiști SEO, SEM și PPC? Echipa Ads Leaders este la dispoziția ta oricând! 

Source

Comunicate de presa