Primul tren destinat Metrorex va pleca din uzină pe 28 noiembrie
Primul tren din setul de 13 garnituri destinate Magistralei 5 de metrou este programat să plece din uzina din Brazilia pe 28 noiembrie 2023, însă nu va ajunge în România până la sfârşitul anului, întrucât transportul durează mult şi nu s-a găsit niciun transportator pe apă, deoarece se tem de minele din Marea Neagră, a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom România.
Transportul trenurilor pe calea aerului implică costuri imense
Gabriel Stanciu a subliniat că se ia în calcul aducerea trenului pe calea aerului, însă acest lucru ar implica costuri imense. Compania se străduiește să găsească cele mai eficiente soluții de transport pentru a respecta termenul de plecare din uzină.
Problemele logistice cauzate de crizele internaționale
Stanciu a explicat că crizele internaționale, precum criza semiconductoarelor și conflictele armate din Ucraina, Israel și Gaza, au creat probleme logistice semnificative. Compania se confruntă cu întârzieri în furnizarea subansamblelor necesare pentru producția trenurilor.
Perioada de testare a trenurilor noi nu este sub controlul furnizorului
Directorul general Alstom România a subliniat că perioada de testare a trenurilor noi nu este sub controlul furnizorului. Beneficiarul are libertatea de a testa trenurile pentru a se asigura că totul este în regulă. Furnizorul trebuie să ofere trenurile pentru testare, iar apoi procesul este controlat de autoritățile implicate.
Transportul trenurilor pe calea aerului implică costuri ridicate
În cazul în care trenul de metrou va fi trimis în România pe calea aerului, acest lucru ar implica costuri ridicate, aproximativ un milion de euro pe garnitură. Situațiile disperate impun măsuri disperate, iar compania face toate eforturile pentru a rezolva problemele logistice în cel mai scurt timp posibil.
Penalitățile și facturile restante
În ceea ce privește penalitățile calculate de Metrorex, Gabriel Stanciu susține că trebuie stabilită culpa fiecărei părți implicate și analizate cauzele care au dus la întârzieri în livrare. De asemenea, există facturi restante pe care Metrorex le are către Alstom, în valoare de aproximativ 5 milioane de euro. Compania speră să rezolve această problemă și să evite subvenționarea activității.
România are potențial pentru atragerea fondurilor europene pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare
România se află într-o poziție favorabilă pentru a atrage fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare. Prin parteneriate cu companii europene, țara noastră poate beneficia de experiența și expertiza acestora în sectorul feroviar, precum și de accesul la resurse financiare suplimentare. Investițiile europene pot contribui la modernizarea infrastructurii și îmbunătățirea serviciilor feroviare, aducând beneficii semnificative pentru economie și societate.
Concluzie
Primul tren destinat Metrorex este programat să plece din uzina din Brazilia pe 28 noiembrie 2023, însă există dificultăți logistice care întârzie sosirea acestuia în România. Compania Alstom România depune eforturi pentru a găsi soluții eficiente de transport și a respecta termenul de livrare. Penalitățile și facturile restante reprezintă