Finalizarea tranzacţiei Carrefour cu Grupul Louis Delhaize – Informaţii financiare
Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri din lume, a anunţat recent finalizarea tranzacţiei cu Grupul Louis Delhaize şi preluarea tuturor activităţilor brandului Cora din România. Această tranzacţie include 10 hipermarketuri şi 9 magazine de proximitate, precum şi cei 2.000 de angajaţi ai acestora.
Rebranding-ul treptat al magazinelor
Potrivit comunicatului transmis de Carrefour, în perioada următoare, hipermarketurile şi magazinele de proximitate nou achiziţionate vor intra într-un proces treptat de rebranding. Acest proces va fi finalizat la sfârşitul anului 2024. Carrefour îşi propune să ofere clienţilor cea mai bună experienţă în magazinele sale, astfel încât hipermarketurile vor rămâne deschise pe parcursul procesului de rebranding, iar magazinele de proximitate vor fi închise temporar pentru a fi adaptate rapid la formatul Carrefour Express.
Transformarea hipermarketurilor Cora
Hipermarketurile Cora vor începe procesul de transformare la finalul anului 2023. În acelaşi timp, se va lansa şi campania „Cora devine Carrefour”, care are ca scop familiarizarea consumatorilor cu noile beneficii ale brandului Carrefour. Carrefour are ca obiectiv principal asigurarea celei mai bune experienţe pentru clienţi pe durata întregului proces de integrare.
Aprobarea tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei
Tranzacţia dintre Carrefour şi Cora România a fost aprobată de către Consiliul Concurenţei la finalul lunii octombrie 2023. Această achiziţie reprezintă un pas important pentru Carrefour şi va contribui la consolidarea poziţiei companiei în România, atât ca angajator de top în sectorul de retail, cât şi ca unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de retail din ţară.
Creşterea portofoliului Carrefour
Odată cu achiziţia operaţiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 430 de magazine în 113 oraşe din ţară. Aceasta va consolida poziţia companiei în România şi va contribui la creşterea business-ului. Carrefour devine astfel un angajator de top certificat pentru peste 17.000 de angajaţi.
Contribuţia Carrefour la economia locală
În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susţinerea economiei locale, aducând peste 681 milioane de lei în taxe la bugetul de stat. Retailerul continuă să îşi extindă reţeaua de producători locali şi ultra-locali, având peste 1.300 de parteneriate pentru furnizarea de produse proaspete.
Concluzie
Finalizarea tranzacţiei dintre Carrefour şi Grupul Louis Delhaize reprezintă un pas important pentru dezvoltarea companiei în România. Această achiziţie va aduce beneficii atât pentru Carrefour, cât şi pentru consumatori, prin extinderea reţelei de magazine şi îmbunătăţirea experienţei de cumpărare. Carrefour îşi propune să ofere clienţilor săi cea mai bună experienţă în magazinele sale şi să continue să susţină economia locală prin colaborarea cu producătorii locali.