Motive pentru care ar trebui să iei în considerare un job ca și consilier în vânzări

Motive pentru care ar trebui să iei în considerare un job ca și consilier în vânzări

Read Time:3 Minute, 31 Second

Oportunitățile pentru a deveni consilier în vânzări sunt diversificate și apar frecvent, în special în marile orașe, cum ar fi Timișoara, Cluj, Sibiu sau București. Tinerii au mult de câștigat atunci când aleg acest tip de post, acumulând experiență pentru a-și construi o nouă carieră.

Un loc de muncă ca și consilier în vânzări poate reprezenta o rampă de lansare excelentă pentru tinerii care își doresc o carieră nouă. Există numeroase oportunități în orașele mari, precum Timișoara, Oradea sau Arad, dar și în orașele mai mici, cum ar fi Reghin, Lugoj sau Caransebeș, care sunt potrivite pentru tinerii fără experiență și interesați de domeniul comerțului. Avantajele unui astfel de post sunt multiple pentru cei aflați la început de drum.

Cele mai multe locuri pentru consilieri de vânzări se găsesc în continuare în capitala țării, datorită rolului său central în economie și dezvoltării comerciale. Oferta de locuri de muncă în București este vastă, iar cei interesați de cariere în vânzări au numeroase oportunități de explorat.

Ce înseamnă consilier în vânzări

Mai mult decât un simplu lucrător în magazin, un consilier în vânzări are atribuții variate, responsabilități punctuale și o muncă dinamică, ceea ce poate fi atractiv pentru mulți tineri care vor să învețe o meserie. Munca nu este deloc dificilă, iar angajații învață să fie atenți la detalii, să fie organizați și responsabili. Mai mult decât atât, acest post dezvoltă curiozitatea și creativitatea, deoarece tinerii sunt provocați să își cunoască foarte bine produsele, dar și clienții care au nevoie de ele, să le prezinte clienților cu toate avantajele sau dezavantajele lor.

Un consultant sau consilier în vânzări lucrează de obicei în magazin (într-un departament sau raion anume) sau la birou și se ocupă de ghidarea clienților pentru a alege produsele și serviciile potrivite pentru ei.

El are ca obiective susținerea imaginii unei firme, creșterea vânzărilor companiei și promovarea produselor folosind abilități de customer service și comunicare. Un consilier în vânzări poate promova rapid în departamentul de vânzări al unei companii, dacă este pasionat și are abilități specifice postului. Iar departamentul de vânzări este motorul oricărei firme și reprezintă imaginea ei. Angajații din vânzări beneficiază cu timpul și de salarii avantajoase, de prime și bonusuri conform performanțelor.

Ce responsabilități au consultanții în vânzări

Comunicarea, diplomația, bunul simț și talentul de negociator sunt apreciate la un consilier în vânzări. Printre responsabilitățile acestui post se numără:

cunoasterea produselor și serviciilor oferite de companie pentru a le putea prezenta clienților;
promovarea valorilor și imaginii companiei;
oferirea de consultanță către clienți în vederea alegerii soluției potrivite;
menținerea unei bune relații cu clienții după finalizarea tranzacției;

realizarea rapoartelor de vânzări și folosirea instrumentelor specifice ale companiei pentru gestionarea bazei de clienți;
creșterea bazei de date prin acțiuni proactive de vânzare conform obiectivelor de activitate stabilite cu managerul de vânză.

Un consilier de vânzări care lucrează fizic într-un magazin sau showroom se mai ocupă și de:

receptia anumitor produse, etichetarea și verificarea prețurilor;

aranjarea produselor la raft sau in showroom

întocmirea comenzilor catre depozit atunci cand stocul anumitor produse este redus.

Un job către noi cariere

Mulți tineri își descoperă abilități deosebite în vânzări începând să lucreze pe un post de consultant sau consilier. Ei își dezvoltă gândirea critică, empatia, abilitățile de comunicare și de rezolvare rapidă a problemelor și reclamațiilor, dar și capacitatea de a accepta rapid schimbările și de a lucra în condiții competitive.

Joburile de consilier în vânzări apar frecvent în domenii variate precum

Retail: alimentație, supermarketuri, magazine de haine și accesorii, IT&C, florării, farmacii, cosmetice, mobilă etc;

Servicii: tehnologie, imobiliare, servicii financiare etc.)

B2B (Business-2-Business):vinzi servicii către companii / reprezentanți ai unor companii care achiziționează în numele organizației

Call-center: oferi consultanță de vânzări telefonic.

Domeniul vânzărilor este foarte variat și dinamic și prezintă o mulțime de oportunități către cariere bine plătite sau posturi de leaderhip. De asemenea, pentru tinerii care cunosc bine o limbă străină precum limba engleză sau limba germană, un job de consultant în vânzări îi poate ajuta să găsească mai ușor locuri de muncă în Germania, în Marea Britanie sau în alte state europene. Oportunitățile sunt numeroase pentru tinerii ambițioși, care învață foarte repede să se descurce singuri de la primul lor job.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %